Prezent na urodziny, czyli Liebster Blog Award

Dwa dni temu mój blog obchodził drugie urodziny, a trzy dni temu otrzymał już drugą nominację do Liebster Blog Award. Dziękuję Ewie (śmiało, kliknij w ten link, nie pożałujesz!) za nominację, która szczęśliwie zbiegła się z blogową rocznicą i znów czuję się jak gwiazda, z którą ktoś przeprowadza wywiad (a tutaj możecie przeczytać odpowiedzi z poprzedniej nominacji).

  1. Co to jest miłość?

Podobnie odpowiedziałam na pytanie dotyczące szczęścia: miłość to wybór.

2. Blogujesz na pełen etat czy po pracy?

Zazwyczaj przed pracą, bo pracuję popołudniu :) Blogowanie traktuję wybitnie hobbystycznie i nie sądzę, żeby kiedyś stało się moim głównym źródłem utrzymania.

3. Od jak dawna blogujesz?

Na tym blogu – dwa lata i dwa dni. Pierwszego bloga założyłam w 2007 roku, więc ogólnie, z niewielkimi przerwami, osiem lat.

4. Najbardziej romantyczne przeżycie?

Nie napiszę o tym tutaj, ale cieszę się, że dzięki temu pytaniu mogłam sobie o tym przypomnieć :)

5. Najciekawsza randka?

Jestem zbyt nudna na ciekawe randki. Serio. Uwielbiam spacery, picie wina i chodzenie do kina/teatru, czyli totalny randkowy standard.

6. Jakie seriale oglądasz?

Tylko „Detektyw Monk”. Oglądałam każdy odcinek przynajmniej trzy razy (a niektóre znacznie więcej), ale nadal ciągle mnie zaskakuje. Jest dla mnie wzorem wierności i niewyczerpalnym źródłem humoru (który jest jednak dość specyficzny).

7. Ulubione aplikacje na smartfona?

HandWallet do monitorowania budżetu (obecnie mam fazę na tę aplikację i dodaję nawet wydatki rzędu 1, 30 zł za bilet), Duolingo za pomocą której nauka języka jest zupełnie bezbolesna (znów bawię się hiszpańskim), OvuView (jak to mówi mój Tata – kobiece sprawy), bardzo często korzystam też z aplikacji mojego banku i czasem z Pisma Świętego.

8. Czym jest dla Ciebie internet?

Przyjacielem! Prawdopodobnie jestem neo dzieckiem, ale naprawdę uważam, że w internecie sporo się nauczyłam. Kiedy jestem sama w domu, lubię włączyć sobie konferencję, lekcję na Coursera czy ciekawego vloga. Ten przyjaciel kradnie mi też sporo czasu, ale taka jest cena tej przyjaźni ;)

9. Małżeństwo jest…?

Spełnieniem moich marzeń. I ogródkiem, który trzeba pielęgnować.

10. Które Święta wolisz: Boże Narodzenie czy Wielkanoc?

Bardzo trudne pytanie. Oba święta są dla mnie bardzo ważne pod względem religijnym. W zasadzie to ważniejszy jest dla mnie czas przygotowania do nich.

Kocham adwent – uwielbiam wstawać o porze, o której Bóg jeszcze śpi i pędzić na roraty, żeby Go obudzić. Lubię też Boże Narodzenie, kolędy i wszelkie wzruszenia z tym związane. Ale co roku czekam też na czas Wielkanocy – szczególnie Triduum Paschalnego.

Po namyślę wybieram chyba Boże Narodzenie. Nie wyobrażam sobie spędzić tych świąt inaczej niż z rodziną, podczas gdy w trakcie Wielkanocy chętnie wyjechałabym gdzieś tylko z Mężem (który z kolei także Wielkanoc woli spędzać w szerszym rodzinnym gronie).

Nawiasem mówiąc, otrzymałam kilka głosów, że to właśnie posty dotyczące Bożego Narodzenia i Wielkanocyzarąbiste jednymi z lepszych w historii tego bloga (co potwierdzałaby także statystyka).

11. Ulubiona gra towarzyska?

Kalambury! To chyba jedyna gra, którą lubię. Szczególnie kiedy, po kilku kieliszkach, skojarzenia z pokazywanymi rzeczami stają się dość irracjonalne (pozdrawiam, Paulina!)

Zasady gry są takie, żeby nominować kolejne 11 blogerów i zadać mi 11 pytań. Ja, jako pierwszy rebel RP, znów nie nominuję 11, bo (trywialne, ale prawdziwe) czytam bardzo niewiele blogów. Nominuję więc Anię, znaną też jako Blue Kangaroo, która prowadzi chyba jednego z pierwszych blogów studenckich, Niebałagankę, której bloga zawsze lubiłam, ale odkąd sama muszę ogarniać cały swój dom, dobytek i życie, stałam się jego maniaczką – Ania ma odpowiedź na większość moich organizacyjno-porządkowych problemów (dziś rano powstał na przykład mój harmonogram sprzątania, właśnie dzięki jej blogowi) oraz Martę – dotychczas czytałam jej bloga Marta pisze, ale niedawno zaczęłam także Codziennie fit i mam coraz mniejszą ochotę na słodycze, więc dzieją się cuda. Ogólnie przyjęło się, że nominuje się blogerów z niewielką liczbą obserwatorów, dziewczyny mają ich całkiem sporo, ale wielkość to pojęcie względne, więc nominuję i tak, oczywiście w duchu całkowitej wolności. Poza tym nominuję każdego z Was, chętnego wziąć udziału w zabawie – serio, bardzo chętnie przeczytam też Twoje odpowiedzi – możesz je zostawić w komentarzu pod postem lub na swoim blogu.

A oto moje inteligentne pytania:

  1. Jaka jest Twoja ulubiona bajka Disneya?
  2. O czym jest Twój ulubiony wiersz?
  3. Książki czy filmy? Dlaczego?
  4. Zabawne wspomnienie ze szkoły?
  5. Do jakiej zmiany zbierasz się już bardzo długo, ale nie możesz jej dokonać?
  6. Kawa czy herbata? Jaką kawę/herbatę lubisz?
  7. Jaki człowiek Cię inspiruje?
  8. Kogo chciałbyś widzieć w roli swojego sąsiada?
  9. Książka, która porusza Twoje serce?
  10. Dzień, który zmienił Twoje życie? (nie pytam, czy lubisz ten program!)
  11. Książka drukowana czy elektroniczna?

Jak widzicie, sporo pytań dotyczy książek, ale, jak wiecie, jest to główny przedmiot mojego zainteresowania. Teraz czytam „Wielkie nadzieje” Dickensa i jak zwykle jest mi smutno.

Miłego weekendu i życia!

Ania

PS: Jeśli macie dzisiaj trochę czasu – oglądajcie TEDxPiotrkowskaStreet – zapowiada się bardzo ciekawie, a ja cieszę się, że takie rzeczy dzieją się w Niekochanej Łodzi :)

6 uwag do wpisu “Prezent na urodziny, czyli Liebster Blog Award

  1. Dzięki za wszystkie odpowiedzi :)
    Ja nie trawię Monka… albo może po prostu go nie oglądałam całego tylko jakoś urywkami dawno temu? ;) Ale oglądam teraz mnóstwo innych seriali.
    Muszę wrócić do Duolingo… Nie lubię uczyć się języków i wcale łatwo mi to nie przychodzi, a przez tę apkę staje się to dla mnie bardziej przystępne. :)

    1. Kiedy tata pokazywał mi pierwsze odcinki Monka (kupił je na kasecie VHS! ;)), bardzo mi się nie podobał i musiało minąć parę lat, żeby wzbudził moją miłość ;)
      Dzięki Duolingo wykorzystuję czas spędzony w komunikacji miejskiej na naukę, więc uczę się co najmniej pół godziny dziennie zupełnie bezboleśnie – lubię bardzo :)

Skomentuj

