To nie są ćwiczenia

„Kłopot z życiem po­lega na tym, że nie ma okaz­ji go przećwiczyć i od ra­zu ro­bi się to na poważnie”

Sir Terry Pratchett

Kiedy ginie ktoś, dzięki komu przeżyłam wiele godzin świetnej zabawy, kto dał mi wiele radości i jego słowa towarzyszyły mi całymi latami, jest mi zwyczajnie smutno. Nawet, jeśli nigdy nie poznałam tego człowieka, nie rozmawiałam z nim, nie uścisnęłam jego dłoni. Ale jestem mu wdzięczna za to, że dał mi mnóstwo powodów do śmiechu. Za to, że zaczęłam zastanawiać się nad prawami i „prawdami”, które rządzą światem. Za to, że mobilizował mnie do nauki angielskiego, bo chciałam czytać jego książki w oryginale (co w przypadku tak wielu gier słów jest genialną sprawą).

I choć teraz pewnie idzie ramię w ramię ze Śmiercią po świecie płaskim jak dysk, nigdy nie umrze. Pisarze są nieśmiertelni i ożywiać go będzie każdy, kto będzie otwierać któryś z tomów „Świata Dysku” (lub inne książki, osobiście polecam Wam „Opowieści o Johnnym Maxwellu” i „Nację”). Dzisiaj ożywmy go razem, przypominając sobie kilka myśli ze Świata Dysku.

O porach dnia:

– O której tu jest zachód słońca?

– Na ogół udaje się nam go wcisnąć między dniem a nocą. [Mort]

O kobietach:

Gdyby kobiety były tak dobrze jak mężczyźni, byłyby o wiele lepsze. [Równoumagicznienie]

O predyspozycjach:

Nie jestem stworzony do roli ojca, a tym bardziej dziadka. Mam nieodpowiednie kolana. [Mort]

O dobroci bogów:

Stary król powiedział mi kiedyś, że bogowie dali ludziom poczucie humoru, żeby wynagrodzić im jakoś to, że dali im seks. [Piramidy]

O stołówkowej kuchni:

Widelcem przesuwał jedzenie po talerzu. Część potrawy stawiała opór. [Piramidy]

O starości:

Wewnątrz każdego starego człowieka tkwi młody człowiek i dziwi się, co się stało. [Ruchome obrazki]

Z dedykacją dla osoby, która domyśli się, że to dla niej:

Żaden klaun nie jest zabawny. Na tym właśnie polega jego funkcja. Ludzie śmieją się z klaunów, ale wynika to ze zdenerwowania. Sens działania klauna tkwi w tym, że po obejrzeniu jego występu wszystko, cokolwiek się zdarzy, wydaje się przyjemne. Zawsze miło jest wiedzieć, że ktoś ma gorzej od nas. [Zbrojni]

O politykach:

Dwa typy ludzi śmieją się z prawa: ci, którzy je łamią i ci, którzy je tworzą. [Straż nocna]

O ludzkiej naturze:

Mieszkańcy Ankh-Morpork zwracali uwagę na ludzi na dachach, gdyż zawsze istniała szansa na ciekawe samobójstwo. [Piekło pocztowe]

Mądrość ludowa:

Znajdź szpilkę i podnieś ją, a przez cały dzień będziesz miał szpilkę. [Piekło pocztowe]

O studentach:

Ech, studenci… Można ich kochać albo nienawidzić, ale nie wolno walić łopatą po głowach… [Świat finansjery]

Mądrość ludowa, vol.2:

Kto wcześnie z łóżka się zbiera, ten wcześnie umiera. [Blask fantastyczny]

Dzięki za wszystko, Terry! Do zobaczenia!

Koniecznie podzielcie się, jeśli macie jakieś ulubione myśli Terry’ego lub którąś z jego książek ukochaliście szczególnie.

Fantastycznego weekendu!

Ania

[źródło zdjęcia]

2 uwagi do wpisu “To nie są ćwiczenia

Skomentuj

