5 pięknych miejsc w Europie, do których chciałabym wrócić

Rozmarzmy się dzisiaj i pojedźmy do Tomaszowa miejsc, do których z różnych powodów chciałabym wrócić. Jest środek przedwiośnia, następny ustawowy dzień wolny dopiero na początku kwietnia, więc to świetny czas na uświadomienie sobie, że jedyne, co nam zostało to marzenia o wyjeździe. Pomarzmy razem!

1. Rzym. Obszerną relację z Rzymu zdawałam na starym blogu. I muszę Wam powiedzieć, że od przełomu 2012/2013, z każdą zimą coraz bardziej tęsknię za grudniowymi piknikami i mandarynkami na drzewie. I za lodami, najlepszymi na świecie. I za ogrodami, w których można spacerować całymi dniami. Rzym to świetne miasto na przetrwanie pory zimowej.
2. Budapeszt. Spędziłam w tym mieście tylko dwa dni i jedną noc, ale na hasło „najfajniejsze miasto w Europie, które widziałaś” zawsze przychodzi mi do głowy właśnie to. W ogóle Węgry to fascynujący kraj – zwłaszcza ich język bardzo mi się podoba i wiem, że kiedy już ogarnę się z rosyjskim będę chciała się jego nauczyć. Ma coś wspólnego z psychologią, którą coraz bardziej kocham – być może nigdy nie wykorzystasz tej wiedzy w pracy czy praktyce, ale da Ci mnóstwo okazji, żeby zabłysnąć w towarzystwie. A ja nie bardzo umiem rozmawiać z ludźmi, więc dziwny temat do rozmowy zawsze się przyda.
3. Praga. Chyba każdemu podoba się w Pradze, a mnie podobało się, choć byłam takim gówniarzem, że na piwo mogłam co najwyżej popatrzeć. Ale były to też Złote Czasy. W Złotych Czasach jeździłam na wycieczki z rodzicami i niesamowicie dobrze to wspominam. Było zabawnie, rodzinnie i nie istniały dylematy „jedzenie albo alkohol, ewentualnie nic i wtedy stać nas na wejście do muzeum”.
4. Park Narodowy Jezior Plitwickich. Świetne miejsce, które docenili między innymi twórcy „Opowieści z Narnii” – to właśnie po tych jeziorach pływa sobie urocze rodzeństwo w „Księciu Kaspianie”. W Dalmacji jest cieplej i jest morze, ale to właśnie to miejsce na mapie Chorwacji wspominam najlepiej – jest bardzo czyste i zadbane, można tam spędzić genialny dzień, spacerując między bajecznymi jeziorami i wodospadami (próbka w ikonie tego wpisu – źródło zdjęcia).
5. Ukraina. Wymiana na Ukrainie jest jednym z moich milszych wspomnień z liceum. Spotkałam się tam z niesamowitą serdecznością i gościnnością. To wręcz nieco krępujące, ale bardzo miłe, kiedy ktoś odejmuje sobie samemu od ust, żeby podzielić się z Tobą. I dla tej gościnności chciałabym kiedyś wrócić do niepodległej Ukrainy.

A gdzie Ty chcesz wrócić? Potęsknijmy razem!

Ania

4 uwagi do wpisu “5 pięknych miejsc w Europie, do których chciałabym wrócić

  1. Widzę, że lubimy dużo wspólnych miast;) Na mojej liście nr 1 też jest Rzym:) Do Budapesztu wybieram się w wakacje, a w Pradze zakochałam się w czerwcu zeszłego roku:) A z Polskich miast wybrałabym Toruń – magiczny, niezwykły i kojarzy mi się z przyjaciółmi:)

    1. Bardzo chcę zobaczyć Toruń jeszcze tej wiosny. Zatrzymałam się kiedyś na jakieś dwie godziny, w drodze nad morze, ale to zdecydowanie za mało :)
      Zazdroszczę wizyty w Budapeszcie i myślę, że jeśli Praga Ci się spodobała, i w Budapeszcie będziesz świetnie się czuć, bo mam wrażenie, że te miasta są do siebie bardzo podobne :)

  2. Przede wszystkim chcę do Paryża. Jeden dzień to zdecydowanie za mało na zwiedzenie tego miasta. Poza tym chętnie wróciłabym do Ankary z której mam wiele wspaniałych wspomnień oraz do Rzymu i Wenecji :)

    1. Ustaliłam w swojej jednoosobowej komisji, że wyjadę do Paryża już w 2012 roku, kiedy mogłam wybierać między wyjazdem do Rzymu lub Paryża. Wybrałam Paryż, ale to Rzym wybrał mnie. Ale marzenie o tym pierwszym ciągle jest gdzieś z tyłu głowy :)

Skomentuj

