Dlaczego cieszę się, że jestem kobietą? 5 powodów

Są takie chwile w życiu, w których żałuję, że nie jestem mężczyzną. Jednak otwieram słoiki relatywnie rzadko, więc zazwyczaj o tym nie myślę. Codziennie jestem wdzięczna Bogu, że stworzył mnie kobietą. Mam wrażenie, że facet, który byłby taki jak ja, zasłużyłby na niechlubne miano ciamajdy. I nie wyobrażam sobie siebie jako mężczyzny. A oto kilka dość subiektywnych powodów, dla których bycie kobietą jest wspaniałe.

1. Mogę nosić sukienki i spódniczki. Nie wiem, jak mężczyźni wytrzymują w spodniach. Kiedy muszę założyć je raz na jakiś czas, nie chce mi się nawet wstawać z łóżka. Najgorsze są jeansy – sztywne, zimne i niewygodne, mimo że w moim rozmiarze. Nawiasem mówiąc, najlepiej czuję się w dresach, ale brakuje mi pewności siebie, żeby zacząć nosić je na co dzień.

2. Mam przywileje. Dla mnie to miłe i wygodne, że przepuszczają mnie w drzwiach, pomagają wnieść wózek po schodkach albo ustępują miejsce siedzące. To zwykła kultura, ale nieustannie mnie zachwyca. Przy okazji zacytuję kardynała Stefana Wyszyńskiego: „Ilekroć wchodzi do twojego pokoju kobieta, zawsze wstań, chociaż byłbyś najbardziej zajęty (…) Wstań nawet wtedy, gdyby weszła najbiedniejsza z Magdalen (…) wstań bez zwłoki, dobrze ci to zrobi.”. Myślę, że komentarz jest zbędny.

3. Nie umiem komputera. Ani telefonu. Bankomat tylko podstawowo. Jestem żadnym kierowcą. Nie wejdę na drabinę. Nie dokręcę śruby. I nikt się nie czepia. Wiem, że mężczyzna też ma prawo nie umieć niektórych z tych rzeczy. Ale jego będą się czepiać.

4. Emocje! To chyba powinien być punkt pierwszy. Całe życie kobiety utkane jest z emocji i wzruszeń. Jakie to jest piękne! Jak wspaniale jest wstawać rano i nigdy nie wiedzieć, co cię czeka – czy będziesz płakać przez pół dnia, bo dopadnie Cię diabelski blues czy będziesz mieć głupawkę i rozśmieszy Cię nawet żart Ani z życietosurfing. Nasze emocje są piękne i za nic bym się ich nie pozbyła, nawet jeśli czasem potrafią wywrócić dzień do góry nogami.

5. Macierzyństwo. Nie dotyczy wszystkich kobiet, ale dla mnie to niesamowite, że mamy możliwość bycia matkami. Nigdy nie miałam dziecka i podejrzewam, że kiedy już będę w tym błogosławionym stanie, w którym wciąż brakuje sił i wypadają włosy, będę na to patrzeć inaczej, ale na razie jestem zachwycona tym, że mam taką możliwość. Nie obowiązek, nie powinność. Możliwość.

Kobiety! Jesteśmy wspaniałe. Możemy być premierami państw. Możemy wynaleźć skuteczniejsze leki na raka. Możemy wychowywać dzieci w domu. Możemy wszystko.

Mężczyźni! Jesteście wspaniali. Możecie być premierami państw. Możecie wynaleźć skuteczniejsze leki na raka. Możecie wychowywać dzieci w domu. Możecie wszystko.

Fantastycznego tygodnia!

Ania

2 uwagi do wpisu “Dlaczego cieszę się, że jestem kobietą? 5 powodów

  1. Lubie Dzień Kobiet to takie optymistyczne święto:) I dodam kolejne powody
    6.Bo czasami palnę głupotę i inni to wybaczają;)
    7. Uśmiech. Zawsze działa i na mężczyzn i na kobiety. To taki lodołamacz:)
    Pozdrawiam Cię Aniu i życzę wszystkiego naj z okazji naszego Święta;)

Skomentuj

