Jak pielęgnować Weltschmerz? 10 praktycznych porad

Ta historia zdarzyła się naprawdę. Wszystkie sposoby świetnie się sprawdziły i podtrzymały zły nastrój. Jeśli więc masz podły dzień i za wszelką cenę chcesz zatrzymać w sobie uczucie smutku, bo masz ochotę poużalać się za sobą – jest na to sposób.

1. Nie wychodź z łóżka. Obudziłeś się i uznałeś, że Twoje życie nie ma sensu, że pada deszcz, że jest Ci smutno, że zabili Twoją ulubioną postać z serialu? Ten świat nie jest wart Twojego wysiłku. Nie podejmuj nawet próby wstania. Zostań w łóżku – rozespanym, nieumytym i rozlazłym dużo łatwiej wyolbrzymia się swój ból.

2. Niech Twój strój odzwierciedla Twój nastrój. Popełniłeś kolejny błąd i wstałeś albo liczba Twoich nieobecności na uczelni jest większa niż ilość brakujących przecinków w tym tekście i po prostu musiałeś to zrobić? Trudno. Ale jeśli chodzi o ciuchy – nie wysilaj się. Babcine gacie, które niedawno chciałaś wyrzucić świetnie się nadadzą na ten dzień. Wczorajsza bluza też. No i nie czyść butów – może ktoś wreszcie zainteresuje się Twoimi problemami, kiedy zobaczy, w jak opłakanym jesteś stanie.

3. Maslow się pomylił. Nie wierz w to, że wyższe potrzeby będziesz mógł spełniać dopiero, kiedy nie będziesz głodny i spragniony. Nie potrzebujesz jedzenia. Jesteś zbyt smutny, żeby jeść. Pamiętaj o pogardliwych spojrzeniach dla plebejuszy bezmyślnie wcinających swoje śniadania. Co oni wiedzą o życiu?

4. Tylko internet Cię zrozumie. Może Cię to zmartwi, ale nie jesteś jedynym smutnym człowiekiem na świecie. Są też inni, a swoimi smutnymi myślami, smutnymi zdjęciami i smutnymi obrazkami dzielą się na specjalnych stronach w mediach społecznościowych. I na blogach, na przykład tym, który właśnie czytasz. Daj sobie pół godzinki na przeglądanie Smutnej Strony Sieci – nie ma mocnych, Twój smutek też na pewno się pogłębi. Dobra wiadomość – czasem wystarczy tylko przejrzeć fejsa. Nie wierzę, że nie wkurzyło Cię to, że ktoś ma czelność szusować na nartach, zaręczać się, pić kawę czy brać udział w akcji krwiodawstwa. Przecież Ty jesteś nieszczęśliwy!

5. Jesteś jeden, jedyny. Nawet nie licz na to, że ktoś Cię zrozumie. Nikt nie ma tak poważnych problemów jak Ty. Nikt nie umie wczuć się w Twoje położenie. Dlatego nie rozmawiaj z innymi ludźmi. Unikaj ich. Nie ma sensu poświęcać im czasu.

6. Słuchawki. Założę się, że są poplątane. Kiedy już, cicho pochlipując i rzucając niecenzuralne słowa, rozplączesz je – załóż je na uszy i włącz jakąś smutną playlistę. Takie piosenki, które kojarzą Ci się z niespełnioną miłością albo po prostu łamiące serce instrumentalne utwory. Niech Twój smutek się pożywi.

7. Skup się na swoim smutku. Najlepiej nie zajmuj się niczym innym. Wejrzyj w siebie, ale niezbyt głęboko. Lepiej, żebyś nie odkrywał, jaki jest powód Twojej rozpaczy, bo jeszcze zorientujesz się, że jest niedorzeczny i się jej pozbędziesz, a tego przecież nie chcesz.

8. Bądź konsekwentny. Może się okazać, że w ciągu dnia Ci się polepszy. Coś Cię rozśmieszy, wydarzy się coś dobrego. Pamiętaj jednak, że Twój dzień nadal jest beznadziejny, a Ty toniesz w morzu smutku. Nie okazuj radości, zwłaszcza publicznie. Niech ludzie nie myślą, że tak łatwo ukoić Twoją rozpacz.

9. Wieczór żałości. Przed snem pomyśl o wszystkim, co Ci dzisiaj nie wyszło. Albo niby wyszło, ale przecież mogło być lepiej. Zakończ ten dzień z bólem głowy, wyrzutami sumienia i łzami w oczach. Cóż, drugiego takiego dnia nie dostaniesz, a ten zwyczajnie zmarnowałeś.

10. Jeśli masz bloga – nie pisz na niego tekstu o sposobach na pielęgnowanie smutku. Cesarz stanie się nagi, a one staną się tak śmieszne, że chyba już nigdy z nich nie skorzystasz.

Ania

PS: Tekst ma charakter autoironiczny i śmiało można go traktować jako antyporadnik. Chciałam zamieścić jeszcze odwrócone rady, już serio, ale szanuję Was, Czytelnicy i wierzę, że sami na to wpadliście. Radosnego tygodnia bez Weltschmerzu!

Advertisements

Jedna uwaga do wpisu “Jak pielęgnować Weltschmerz? 10 praktycznych porad

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s