5 sprawdzonych pomysłów na prezent dla bliskiej osoby, edycja 2014

Część z Was pamięta pewnie mój post z zeszłego roku dotyczący prezentów. A kto nie czytał albo chciałby sobie przypomnieć – zapraszam TUTAJ. Pomysły, które zaprezentowałam przed poprzednim Bożym Narodzeniem są nadal aktualne i podtrzymuję ich polecenie, ale dziś chcę opisać kilka kolejnych. Będą propozycje dla miłośników DIY, będzie też bardzo łatwy i tani patent na zaskoczenie kogoś. Co ważne – każdy z tych prezentów rzeczywiście jest sprawdzony przeze mnie i każdy dał radę.

1. Kolaż do ołtarzyka próżności. Pierwszy raz taki kolaż zobaczyłam w sali historycznej w gimnazjum. Wykonali go uczniowie dla swojego wychowawcy (i jednocześnie wieloletniego laureata szkolnego konkursu na najsympatyczniejszego nauczyciela). Było to po prostu kilka zdjęć i teksty typu „najlepszy”, „lek na całe zło” złożone z liter wyciętych z gazet (tak, w ten sam sposób w starych filmach Ci Źli pisali anonimy). Pomysł banalny, bardzo tani, a może sprawić komuś mnóstwo radości. Przetestowałam na babciach, którym kiedyś z siostrą zrobiłyśmy serca wycięte z kartonów A2 opatrzone „gazetowymi” tekstami. Do dzisiaj wiszą one w mieszkaniach u babć, co chyba jest najlepszym znakiem jakości. Podobny kolaż dostała też kiedyś moja przyjaciółka i u niej też zdobi ścianę, więc to prezent ponadpokoleniowy i ponadczasowy.

2. Zdrapka. Ja wykorzystałam ten pomysł w Walentynki, podobnie jak Ola, od której go zaczerpnęłam (pod tym linkiem znajdziecie instrukcję). Możesz zrobić własnoręczną zdrapkę w kartce świątecznej, chociażby ukrywając pod nią bardziej osobistą część życzeń. A może chcesz podarować komuś „bon” na prezent, który kupisz mu później? Skoro nawet takie DR (powszechnie używany skrót od Drewniane Ręce, przyp.autorka) umie to zrobić to każdy umie, więc nie marudź, że nie masz talentu plastycznego tylko kup lakier i zaskocz kogoś!

3. Spersonalizowane pióro. Gdyby nie skarpety, pióro byłoby prawdopodobnie najbanalniejszym prezentem świata. Ale jest to prezent bardzo uniwersalny, możemy go podarować niemalże każdemu. A żeby zrobiło się trochę bardziej osobiście – zamów grawer lub laserowy napis na skuwce (laser jest trochę tańszy). Taki prezent zrobiliśmy z klasą, której miałam być zaszczyt przewodniczącą, naszemu wychowawcy  na koniec liceum (i mam nadzieję, że jeszcze go nie zgubił). Grawer można też zamówić na innych rzeczach, według mnie to fajna pamiątka.

4. Wykorzystaj zdjęcia. Był czas, kiedy moja babcia dawała wszystkim członkom rodziny kubki ze zdjęciami. Mnie się trafił magiczny – widać mnie tylko, kiedy herbata jest gorąca. Jeśli jednak Twój przyjaciel nie jest kolekcjonerem kubków, może zamówisz mu inny gadżet ze zdjęciem? Ja miałam przyjemność wręczać już puzzle i poduszkę, a chciałabym kiedyś zamówić sobie koszulkę z własnym zdjęciem (najlepiej Ani patrzącej w górę i pytającej „co ty robisz, dziecko?”), ale póki co nie jestem tak bogata i zabawna (żartowałam – to dość tani prezent, chodzi raczej o lenistwo).

5. Wypieki. Oczywiście, możesz zafundować komuś pikantny prezent, po którym wypieki pojawią się na jego twarzy. Ale możesz też spędzić kilka godzin w kuchni i przygotować pyszne babeczki/ciasto/tort/ciasteczka. Jeśli operację zrobienia herbaty nazywasz w myślach „kuchenną rewolucją” – nie martw się, mam tak samo jak Ty. Ale co jakiś czas się mobilizuję, sięgam po najprostszy możliwy przepis, wyrzucam z niego dziwne lub drogie składniki i robię coś, co smakuje innym (albo tak mówią z grzeczności – proszę, nie przyznawajcie się). Jeśli ja potrafię – każdy potrafi. Internet jest pełen jedzenia wszelkiego, ale gdybyś chciał skorzystać z jakiś szczególnie prostych i fajnych przepisów to zapraszam do kategorii „Gotowanie”.

Dajcie znać, czy korzystaliście już z wymienionych przeze mnie propozycji i koniecznie napiszcie o swoich nietypowych prezentach – wciąż jestem na etapie poszukiwania kilku, więc chętnie poczytam. Jeśli natomiast postanowiliście wykorzystać jakiś pomysł z zeszłorocznej lub tegorocznej listy – też napiszcie, da mi to wielką radość i nada sens mojej zabawie w blogerkę. I koniecznie zajrzyjcie pod poduszki przed położeniem się spać – u mnie to zwykle tam Mikołaj gubi drobiazgi w swoje imieniny (a czasem już wieczór wcześniej!).

Szczęśliwa Ania (vel Różowa Grudniowa Chmurka)

4 uwagi do wpisu “5 sprawdzonych pomysłów na prezent dla bliskiej osoby, edycja 2014

  1. To rzeczywiscie prawda, mnie już odwiedziła Świetna Mikołajka i zostawiła coś pod poduszką;)

Skomentuj

