Aktualizacja książkowa: Kulisy mojego związku, czyli o „Psim sercu” Michaiła Bułhakowa

W ramach pierwszej listopadowej aktualizacji książkowej, zdradzę Wam fragment dialogu, jaki przeprowadziłam z Narzeczonym (dziś mija pół roku od zaręczyn, a my nadal się kochamy!) w poprzedni poniedziałek.

Ostrzegam, post zawiera spoilery!

Ja: Wiesz, przeczytałam dzisiaj fajną książkę.

Michał: Jaką?

J: „Psie serce” Bułhakowa. Nawet mam ją w torbie. Ale okładka nie jest zbyt zachęcająca. Myślałam, że to będzie opowiadanie w stylu „Psa, których jeździł koleją”, że się poryczę pewnie, ale ogólnie nic błyskotliwego nie wniesie.

M: A o czym jest?

J: O lekarzu, który przeszczepił przysadkę i jądra ludzkie psu.

M: Co?!

J: I ten pies zmienił się w człowieka. Było z nim jednak dużo problemów i w końcu go zabili.

M: I ty mówisz o tym z takim spokojem?

J: To normalna ruska książka.

Dodam tylko, że Bułhakow z zawodu był lekarzem, a mój Michał w przyszłym roku kończy studia medyczne. Nie wiem zatem, dlaczego nie ma między nimi nici porozumienia.

Już niedługo napiszę Wam kilka słów o serialu opartym na powieści tego Bułhakowa.

A tymczasem ściskam Was ciepło i nie dajcie sobie wmówić, że listopad jest jak zbiór trzydziestu poniedziałków. Chyba, że lubicie poniedziałki, tak jak ja.

Ania

3 uwagi do wpisu “Aktualizacja książkowa: Kulisy mojego związku, czyli o „Psim sercu” Michaiła Bułhakowa

    1. Opowiadanie jest krótkie, więc świetnie się nada jako towarzysz krótkiej podróży (w moim przypadku wystarczyło trochę pojeździć po Łodzi ;)) i nie będzie to czas zmarnowany, polecam :)

      Tak, będzie o „Zapiskach…”, będzie też może niebawem o filmie, na którym byłam dzisiaj, jeśli uda mi się wykrzesać z siebie jakąś konkretną opinię na jego temat :).

Skomentuj

