Ciasteczka owsiane z…no, z niczym

O moich kulinarnych przygodach mogliście już przeczytać nie raz. Uważni Czytelnicy wiedzą, że jestem fanką prostych i ultraszybkich przepisów. Taki będzie i ten – oprócz tego, że szybki, tani i banalny, także w całości autorski.

Kiedyś słyszałam, że z płatków owsianych można zrobić bardzo dobre ciasteczka. I tak się złożyło, że miałam pod ręką płatki błyskawiczne (nie jem ich, to byłoby zbyt zdrowe; używam ich do mycia twarzy, nie wiem, czy już wspominałam?). Przedstawię Wam jak mniej więcej wyglądał mój proces twórczy (ilości poszczególnych składników nie będą dokładne, bo dodawałam kolejne porcje dość spontanicznie, ale myślę, że każdy sam będzie widział, czy ciasto ma już odpowiednią konsystencję).

1. Na stolnicę wysypałam pół szklanki mąki i wbiłam jajko. Dodałam pół szklanki cukru, dwie łyżeczki proszku do pieczenia i trochę to ugniotłam (chyba mówi się „wyrobiłam”, ale, nie oszukujmy się, to zwykłe gniecenie składników!)

2. Dodałam ok.170 gram margaryny (wcześniej ją pociachałam na mniejsze kawałki). I dalej gniotłam.

3. Później dodałam jakieś 3/4 szklanki płatków błyskawicznych i jeszcze trochę (ok. 1/3 szklanki) mąki. I wiadomo, co zrobiłam (gniotłam!).

4. Ciasto wciąż było trochę za bardzo maślane, więc dodałam po pół szklanki mąki i cukru. I ugniotłam ciasto do końca (nie lepiło się).

5. Trochę za dużo mi się sypnęło Lekko posypałam stolnicę mąką i rozwałkowałam na niej ciasto.

6. Teraz najlepsza część: wycinanie ciasteczek! Nie jestem szczególnie uzdolniona manualnie, więc używam gotowych foremek. Znalazłam jeszcze nieodpakowaną (wstyd!) foremkę z Myszką Miki (foremka w kształcie jej głowy i wzór do odciśnięcia na ciasteczkach). Pierwszą blachę zajęły mi same myszki, a na drugiej zrobiłam mniejsze ciasteczka (misie i zwykłe okrągłe, odciśnięte od kieliszka, upadek kreatywności).

7. Piekłam przez 20 minut w piekarniku rozgrzanym do temperatury 180 stopni. Wszyscy, którzy jedli mówili, że im smakuje – pozostaje mi im wierzyć. Myszkę dla Brata udekorowałam pisakami cukrowymi – miałam ich tylko końcówkę, więc nie starczyło mi na wszystkie ciastka.

8. Czegoś mi jednak brakowało, więc w najbliższym czasie zrobię je jeszcze raz, wprowadzając drobne zmiany: trochę mniej mąki, za to więcej płatków owsianych i dodam przyprawę do piernika lub cynamon – na pewno będą apetyczniej pachnieć. Dam znać, jeśli te drobne ulepszenia wyjdą im na dobre (a jak nie to też dam znać, umiem przyznać się do błędu, no).

Z serii „Ania – po prostu gotuj”: wczoraj zrobiłam obiad (Mama pół dnia w pracy i sami sobie gospodarzymy z Tatą, mamy już pomysł na kolejny; zdradzę tylko, że w naszej kuchni dominują ziemniaki i puszki, a w zasadzie ich zawartość), a w zeszłym tygodniu przygotowałam ciasto urodzinowe dla mojego Narzeczonego, który skończył 25 lat (wykorzystam to, że jestem na antenie i jeszcze raz życzę Ci, Michałku, wszystkiego najlepszego!). Jeszcze trochę i zacznę oglądać programy kulinarne (nigdy ich nie lubiłam, bo ci kucharze do większości potraw dodają cebulę i muszę wtedy zamykać oczy, odwracać wzrok itd., bo brzydzę się tego warzywa).

Pozdrawiam serdecznie i następnym razem obiecuję sfotografować ciasteczka,

Ania

4 uwagi do wpisu “Ciasteczka owsiane z…no, z niczym

    1. Jajka są bezkonkurencyjne <3
      Może kiedyś się przekonam do owsianki, a póki co będę doskonalić ciasteczka, dla Ciebie też się oczywiście znajdą :)

      1. Ja uwielbiam ciasteczka owsiane, piekę takie z pestkami dyni i ziarnami słonecznika;) Narobiłaś mi apetytu na takie zdrowe smakołyki:)

      2. Dziś miałam ochotę zrobić wersję z czekoladą, ale te pestki dyni (które uwielbiam :)) brzmią tak kusząco, że nie wiem, czy nie zmienię planów :)

Skomentuj

