5 powodów, aby wyjść z domu

Życie domowego/łóżkowego/kanapowego leniuszka jest cudowne. W planie leżenie lub siedzenie z książeczką, komputerkiem, ciepłą herbatką lub zimną colą, w zależności od pory roku. Tymczasem na zewnątrz jest życie. I szkoda byłoby, gdybyś nie miał w nim udziału.

Sama mam w sobie sporo z domowego leniucha, więc ta lista jest nie tylko dla Was, Wierni Czytelnicy, ale też dla mnie. Oto pięć powodów, dla których warto opuścić bezpieczny, ciepły, ukochany dom.

1. Musisz oddychać. A powietrze pochodzi Z ZEWNĄTRZ.

Cóż, zdanie niczym z poradnika pisanego przez redakcję Przyjaciółki, Paulo Coelho i Mr Obviousa, ale nie raz przekonałam się o tym, że najprostsze prawdy niosą w sobie największą mądrość. Musisz oddychać, żeby przeżyć. Oczywiście, możesz to robić także w budynku, ale ja mam wrażenie (skądinąd trafne), że oddycham wówczas wciąż tym samym powietrzem. Zamiast kisić się we własnym sosie, wyjdź na zewnątrz i dotleń się – potrzebuje tego Twój organizm, Twój mózg, Twoje ciało.

2.  Odkrywaj świat wokół siebie.

Przypomnij sobie siebie jako dziecko lub spójrz na jakiegoś znajomego dzieciaka (mnie do napisania tego punktu zainspirował mój dwuletni Brat). Niezależnie od pory roku, dzieci rwą się do tego, aby wyjść na dwór (podobno są jeszcze jakieś inne dzieci, które wolą siedzieć przy komputerze, ale ja takich nie znam). Dlaczego? Bo czerpią wielką frajdę z odkrywania świata wokół siebie. I wiedzą, że ten większy świat jest właśnie poza domem. Czy Ty też przeżywałeś kiedyś wstyd, bo bardzo blisko Twojego domu otworzono nowy sklep, kawiarnię, wycięto las, a Ty nawet o tym nie wiedziałeś? Nie wstydź się, tylko wyjdź z domu i poznaj swoją okolicę.

3. Korzystaj z dnia.

Tym punktem krzyczę często do siebie samej, zwłaszcza latem. Marzę o tym, aby maksymalnie wykorzystywać każdy dzień, od wchodu słońca, do zachodu. W praktyce oznacza to wstawanie wcześnie rano i położenie się do łóżka o dwudziestej pierwszej (mówię oczywiście o środku lata). Jeszcze chyba nigdy mi się to nie udało, zwykle kończy się na dotarciu do łóżka koło pierwszej, pobudce o dziewiątej i małych wyrzutach sumienia. Oczywiście, usprawiedliwiam się w dni, kiedy wychodzę wieczorem i zwyczajnie późno wracam, ale jakoś nie mogę sobie wybaczyć tego, że często spędzam późne godziny wieczorne przed komputerem, a później marnuję w łóżku piękne poranki (dlatego cieszę się, że od września będę pracować od rana, będzie to dla mnie dobra mobilizacja do wcześniejszego wstawania).

4. Nie przegap żadnej z czterech pór roku.

Kolejny punkt, który nawet dla jego autorki brzmi dziwnie. Ale owej autorce zdarzyło się przegapić wiosnę. I to bardzo często, niemal co roku. Zima zawsze jest niesamowicie długa i każdą pamiętam dobrze. Lato czasem jest krótkie, ale staram się wyciskać jak cytrynę każdy upalny dzień i cieszyć się nim. Jesień jest piękna, smutna i co roku mnie zachwyca, ale także przeraża groźbą nadchodzącej zimy. A wiosny prawie nie zauważam – pamiętam tylko pierwszy głęboki wdech, krótki zachwyt, po którym następuje lato. Zwykle wiosną byłam zajęta nauką tak bardzo, że zbyt mało z niej korzystałam. Nie chcę żałować tego na łożu śmierci, więc będę robić wszystko, by to zmienić.

5. 9/10 wypadków zdarza się w domu.

Pamiętacie genialną reklamę (chyba Snickersa, ale głowy nie dam, trochę szkoda jej) z powyższym hasłem? Rada jest jedna – wychodź z domu. Na zewnątrz wcale nie jest bardziej niebezpiecznie niż w domu. A być może wręcz przeciwnie.

A teraz proszę się z tym przespać, a jutro od samego rana – marsz na dwór! Mój Tata (który często posługuje się bardzo prostymi zdaniami, ale autentycznie uważam, że jest w nich wielka mądrość) mawia, że nie ma złej pogody, są tylko źle ubrani ludzie. I chyba coś w tym jest (na temat zimowego stroju, w którym się nie marznie pisałam w poście „Panika. Idziemy na zakupy” z listopada poprzedniego roku).

Pozdrawiam serdecznie,

Ania

PS: Jeśli ktoś miał kiedyś wątpliwości co do tego, czy żyjemy w PIĘKNYM, ZACHWYCAJĄCYM kraju (na przykład przechodząc przez łódzkie śródmieście) to gorąco polecam obejrzeć: Poland is beautiful.

Skomentuj

