5 sprawdzonych pomysłów na prezent dla bliskiej osoby

Jestem jedną z tych osób, które uwielbiają wszelkiego rodzaju listy (a także denkowanie kosmetyków i wszelkich innych produktów). Tym bardziej dziwię się, że do tej pory na blogu nie powstała ani jedna lista. Pora to zmienić. Mam zaszczyt zaprezentować krótką listę pięciu prezentów, które wywołały u osób, które obdarowałam najwięcej radości. Zobaczycie, że nie są to żadne skomplikowane ani drogie podarunki (bo nie mam ani wyobraźni, ani pieniędzy <szloch>).

Miejsce 5. Pudełko Niespodzianek

i-moulin-roty-kolorowe-pudelko-z-szufladkami-16x22-cm-kolekcja-louna

To dobry pomysł dla osób obdarzonych poczuciem humoru oraz tych, którzy lubią robić coś z niczego. Do Pudełka możesz wrzucić cokolwiek – zarówno rzeczy praktyczne – kosmetyki, płyty, książki czy dodatki i biżuterię, jak i te zupełnie gadżeciarskie – rogi renifera, suszone kwiaty czy zabawki nieadekwatne do wieku odbiorcy. Kluczem jest odpowiedni OPIS wszystkich przedmiotów, zebranie ich w określoną konwencję. Nie jest to wcale takie łatwe, ale radość i zdziwienie Obdarowanego jest warte Waszego wysiłku intelektualnego, uwierzcie.

Wykorzystałam ten pomysł przygotowując prezent osiemnastkowy dla Przyjaciółki – do każdego roku Jej dotychczasowego życia był dobrany jeden gadżet z odpowiednim (rymowanym, bo, oprócz list, kocham także rymy…) opisem. W tym miejscu pozdrawiam tę Przyjaciółkę i mam nadzieję, że jest już gotowa do obiecanego przyjazdu do Łodzi.

Miejsce 4. Sztuka własna

maski

Zasadniczym problemem, z którym musisz zmierzyć się, aby przygotować coś takiego jest zachęcenie do zaangażowania innych osób. Oczywiście, możesz też przygotować występ solowy, ale dużo większy efekt można uzyskać tworząc grupowo (chyba, że jesteś profesjonalistą). Kiedy przygotowujesz przedstawienie, piosenkę czy inną formę sztuki razem z przyjaciółmi lub rodziną, już sam proces tworzenia jest świetną zabawą (czasem nieco podszytą stresem z powodu ograniczonego czasu).

Wiele razy wykorzystywałam ten pomysł. Od najmłodszych lat często na święta, rocznicę ślubu czy urodziny przygotowywałyśmy z Siostrą dla Rodziców przedstawienia, piosenki, układy taneczne… W ciągu ostatnich kilku lat nakręciłyśmy także kilka odcinków autorskiej telenoweli.

Natomiast wraz z Przyjaciółmi przygotowywaliśmy przeróbki piosenek (często połączone z przepięknymi <hohoho> układami tanecznymi) na nasze urodziny. Wiem, że fajnie jest dostać markowe kosmetyki albo świetną książkę, ale zapewniam – nic nie zastąpi wzruszenia, jakie czuję, kiedy oglądam prezentacje, wywiady i teledysk, jakie dostałam od Przyjaciółek na urodziny, serio.

Miejsce 3. Wyjątkowa książka

blog_to_4217543_8045063_sz_ksiazka

Bardzo dbam o książki. Kiedy czytam grubą pozycję w miękkiej okładce, uważam, aby nie zagiąć grzbietu. Nigdy nie dotykam książki brudnymi rękoma. Nie wyobrażam sobie pisać po książce (a znam ludzi, którzy piszą po Piśmie Świętym – to się już nadaje do kryminału…). Raz w życiu udało mi się jednak zagłuszyć tego książkowego pedanta w sobie i zrobiłam coś niepoprawnego.

Zainspirowała mnie Mama, która dała Tacie książkę z cytatami i zaznaczyła te, które, według Niej, najbardziej pasowały do Niego. Ja książkę, w której popodkreślałam ważne rzeczy podarowałam Siostrze. Jak łatwo się domyślić, nie była to powieść ani książka kucharska. Mam słabość do pozycji mówiących o szczęściu, spełnieniu, samorealizacji. I tego typu książki (polecam Phila Bosmansa i Anselma Gruna) doskonale nadają się na taki prezent. Nie zapomnij o osobistej dedykacji na pierwszej stronie!

Miejsce 2. Kalendarz z cytatami

kalendarz

Kilka lat temu, przed świętami spędziłam chyba kilkanaście godzin spisując ciekawe, mądre i piękne cytaty, aforyzmy, a nawet anegdoty. Wszystko to zamknęłam w niewielkim kalendarzyku. Na każdy dzień przypadała jedna myśl. Rodzice, dla których był to prezent twierdzili, że często zaglądali do kalendarzy w trakcie roku, sprawdzając jakie jest hasło na dziś. Mogą to być złote myśli, przysłowia, a nawet dowcipy – ważne, aby dobrze pasowały do Obdarowywanego. Jeśli wiesz, że znienawidzonym przez tę osobę dniem jest wtorek, postaraj się, aby w każdy wtorek roku mógł przeczytać chociażby proste hasło „uśmiechnij się”. A może warto pomyśleć o spersonalizowanej okładce kalendarza?

Miejsce 1. List

4590057-list-milosny-900-602

Oto bezkonkurencyjnie najtańszy i najlepszy prezent, jaki udało mi się kiedykolwiek dać. Dwa lata temu moja Rodzina przechodziła przed świętami bardzo trudny czas, związany z żałobą po zmarłym Dziadku. Te trudne doświadczenia jednak jeszcze bardziej nas zjednoczyły, a mnie skłoniły do refleksji nad tym, jak ważni są dla mnie moi Bliscy. Dlatego napisałam dla każdego z Nich osobisty list. Nie były to żadne wydumane słowa, ale płynęły prosto z serca. Ot, kilka zdań, których raczej nie potrafiłabym wypowiedzieć wprost, nie wzruszając się. I był to jedyny prezent, za który każdy z Obdarowanych dziękował mi, kiedy spotykaliśmy się w trakcie świąt. O tym, jak wzruszyć potrafi taki osobisty, ciepły list przekonałam się także, kiedy dostałam taki od Taty, w osiemnaste urodziny. Płaczę do dziś, za każdym razem kiedy go czytam. Warto zastanowić się nad takim prezentem, zwłaszcza, jeśli masz problem z mówieniem o swoich uczuciach na co dzień. A może dobrym pomysłem w trakcie dzielenia się opłatkiem będą wypowiedziane krótkie radosne życzenia, a te bardziej osobiste spisane w liście, który możesz w tym czasie wręczyć? Bardzo ważne: taki list musi być napisany odręcznie!

Nie pozostaje mi nic innego, jak życzyć Wam radosnych przygotowań do świąt. Aż do dziś nie do końca czułam tę magię, o której wszyscy mówią. W trakcie robienia ciasta włączyłam jednak ten utwór (War is Over) i…rozpłakałam się. To według mnie najbardziej świąteczna ze świątecznych piosenek. Natomiast z polskich moim faworytem jest Perfect: Bóg narodzi się. 

Do napisania, jeszcze przed świętami!

8 uwag do wpisu “5 sprawdzonych pomysłów na prezent dla bliskiej osoby

  1. wróciłam wróciłam i świetne pomysły na prezenty, zastanawiam się czy nie wykorzystać opcji ‚LIST”

    NAJLEPSZY WPIS Z NAJLEPSZYCH !!!! <3

  2. U mnie w nadchodzącym roku rok osiemnastek i właśnie planuję do każdego prezentu dołączyć życzenia w formie listu. :) Personalne prezenty są najcudowniejsze i zawsze wzruszają! :) Pamiętam, że kiedyś na urodziny dostałam filmik z życzeniami od bliskich mi osób- siedziałam i ryczałam, jak mały bóbr. :)

    1. Świetny pomysł :) Przypomniało mi się jeszcze, że w swoje osiemnaste urodziny napisałam list do samej siebie i do mojego przyjaciela i zarówno ja, jak i on mamy otworzyć je dopiero za dwadzieścia lat – już nie pamiętam, co w nim jest i nie mogę się doczekać, kiedy go otworzę; mam nadzieję, że wytrwam :)

Skomentuj

