Środowe gotowanie: Nygga cake with banana

Murzynek to ulubione ciasto bardzo wielu osób. Jest to także jedno z pierwszych ciast, które nauczyłam się robić. Przepisów jest wiele, mój jest, jak zwykle, banalny. Co jakiś czas ulepszam mojego murzynka, dodając do niego różne dodatki. Ostatnio upiekłam iście afrykańskiego murzynka z bananami i okazało się, że był to strzał w dziesiątkę. Nazwa „Nygga cake” powstała, kiedy prezentowałam to ciasto pierwszy raz mojemu Chłopakowi i się przyjęła.

letsbake

Co przygotować:

  • 6 jajek
  • szklankę cukru
  • 2 szklanki mąki
  • niecałą szklankę oleju i kilka kropel to posmarowania blachy
  • również bułkę tartą do posypania blachy
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 duże łyżki kakao (chodzi o ciemne kakao, ja zawsze używam TEGO)
  • 3-4 banany

Co robimy:

1. Już teraz można nastawić piekarnik (temperatura 180 stopni).

2. Do miski rozbijamy jajka, wsypujemy cukier, mąkę, olej, proszek do pieczenia i kakao – wszystko łączymy mikserem.

3. Jeśli ciasto jest zbyt gęste – można dolać trochę gazowanej wody mineralnej.

4. Kroimy banany w plasterki. Większość plasterków dodajemy do ciasta i mieszamy wszystko łyżką.

5. Pozostałymi plasterkami bananów dekorujemy nasze ciasto.

6. Smarujemy blachę olejem i posypujemy bułką tartą, po czym wlewamy na nią ciasto.

7. Aż w końcu pieczemy – w prodiżu zajmuje mi to godzinkę, czasem plus dziesięć minut, w piekarniku będzie zapewne ok.50 minut.

8. Smacznego!

Dziś dość krótko i lakonicznie, ale uwierzcie: nie mam czasu na seks, a co dopiero bloga, naukę i inne pierdoły (parafrazuję występ Marii Peszek sprzed kilku lat w jakieś reklamie, niestety nie mogę jej znaleźć w sieci, żeby przypomnieć).

Ale już niebawem coś o książkach i o teatrze, obiecuję! Pozdrawiam serdecznie,

Ania

2 uwagi do wpisu “Środowe gotowanie: Nygga cake with banana

Skomentuj

